Bilişim Sektöründe Batan-Kapatan İşletmeler ve Sonrası?
Son aylarda bilişim sektöründe faaliyetlerini durduran, iflas eden ve/veya iflas erteleyen, hatta kasıtlı şirket kapatan şirketlerin sektörümüz hakkında olumsuz bazı düşüncelere neden olduğu aşikardır. Bu şirketlerin sektördeki emekçilere verdiği zarar da herkesin canını yakmakta hepimizi üzmektedir.
Bu şirketlerin neden bu duruma düştükleri çok açıktır:
Bu Kadar Batan-Kapatan İşletme Neden Battı?
- Gelir/gider ve bilanço yönetimi bilmeyen müdürlerin yönettiği birçok işletmenin “rekabet” adına karsız, hatta zararına ürün satmaya çalışmaları,
- Üretici (Vendor) temsilcilerinin bazen ahlak dışı sayılabilecek satma iç güdüsü ve bunlara direnemeyen satın alma ekipleri,
- Kredi kartı tefeciliği yaparak hiç kimseye yar olmayacak sadece kağıt üstünde kalan sözde “kârlar”, kalitesiz sahte etiketli ürünler, garanti ve müşteri hizmetleri hiçe sayan anlayış,
- Yeni Tüketici Kanunun getirdiği servis ve garanti sorumluluklarını göz ardı eden (tablet, cep telefonu..vs) ithalat hamleleri,
- Refurbish (Pull-Out) çıkma disk ve benzeri ürünleri ithal ederek veya alıp satarak kar edeceğini zannetme.
Kasıtlı iflas hareketleri de hepimizi ayrıca üzmekte ve sektör aleyhinde bir kanının yaygınlaşmasına neden olmaktadır. 35 senedir benzer birçok dönem gördüm, her zaman doğru dürüst iş yapan, kurallara uyan, ahlaki değerleri olan şirketlerin ayakta kaldığı aşikardır.
Bu şirketlerden alınmış ürünlerin garanti ve servis durumları ne olacak?
Eğer bu şirketlerin ürünlerini bayi kanalından bir diğer satıcıdan satın aldıysanız hiç kimse hukuki olarak garanti ve servis amaçlı bu ürünlere karşı sorumluluktan kaçamaz. Tüketici ve Ticaret kanunları bu ürünleri geri getiren müşterilere karşı silsile yolu ile satıcıları da mes’ul tutar. Kimse sorumluluktan kaçamaz. Bazı şirketlerin bu hizmetlerden ve sorumluluktan kaçmaya çalışması tamamen hukuk dışıdır. Kaldık ki eğer arızalı olan ürününüzün Türkiye’de bir şirketi veya görevlendirdiği bir servis şirketi varsa çekinecek hiçbir konu olamaz. Hatta böyle bir durum yoksa bile aynı ürünü ithal eden bir başka şirket varsa garanti ve servis hizmetlerinden bu şirket hukuken sorumludur.
Ayrıca garanti ürüne verilir. Garanti kartınız varsa faturanız olmasa bile veyahut 2. elden bir ürün almış olsanız da yine tüketici kanunu sizi korur ve tüm bu sorumluluklar geçerlidir. Lütfen “Tüketici Hakları mı Tüketici Yaygarası mı?” yazımı okuyun.
Sorry, the comment form is closed at this time.